tirsdag 6. desember 2011

Byste i leire

Denne oppgaven fikk vi utdelt i keramikk nede hos Signe. En byste er et hode med hals/skuldre. Det første vi gjorde var å tre bakepapir rundt en stang av tre, med litt avispapir på toppen slik at leira ikke skulle sette seg fast. Deretter var det bare å legge til leire og forme som vi selv ønsket det. Leira som materiale synes jeg var greit å jobbe med, men tørket lett ut når du holdt mye på med den, så jeg brukte litt vann for å fukte den litt underveis.

Etter bysten min var brent bestemte jeg meg for å male den med malingen vi har fra utstyrspakken. Slet litt med malingen i starten så jeg ble litt missfornøyd med hudfargen på bysten min. Ellers ga jeg bysten min en Indiana Jones inspirert cardigan og en svart hatt. Ble ganske fornøyd med resultatet selv om jeg møtte på noen utfordringer med malingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar